En medarbetares uppsägning av anställning på egen begäran.
Betygsatt 1 av 5
Hem > Dokument > Avslut eller förändring i anställning > Avslutningssamtal
När en medarbetare avslutar sin anställning hos er är det av stort värde att ta vara på dennes erfarenheter och synpunkter och är ett sätt för er att utveckla er verksamhet.
Genom att genomföra avslutningssamtal kan ni som organisation:
• Hitta förbättringsmöjligheter i verksamheten.
• Öka kunskapen om hur organisationen kan bli bättre på att attrahera och behålla värdefulla medarbetare.
• Visa att ni är intresserade av medarbetarens erfarenheter och synpunkter. Det kan bidra till att en mer positiv bild av er som arbetsgivare skapas, och förhoppningsvis till att den medarbetaren som lämnar blir en bra ambassadör för er även efter att anställningen är avslutad.
En medarbetares uppsägning av anställning på egen begäran.
HR-konsult
Bor i Växjö tillsammans med min man och våra tre barn. Vi är en fotbollstokig familj där mycket av fritiden spenderas vid fotbollsplanen – både på sidlinjen och läktaren. Utöver att heja fram lagen är jag också engagerad som ledare i ett fotbollslag, vilket ger mig både energi och ytterligare perspektiv på ledarskap och lagutveckling.
Jag trivs bäst i rörelse och tränar gärna. En löptur i skogen ger mig både energi och återhämtning. När jag inte är i farten med familj, jobb eller fotboll hittar du mig nästan alltid med en kopp kaffe i handen.
HR-konsult, Human Solutions (2026–)
Konsultchef, OnePartnerGroup (2022–2026)
Butikschef, Volt Fashion (2013–2022)
Sensus HR-koordinator
Internutbildningar inom rekrytering, ledarskap, arbetsmiljöarbete och SAM
Certifierad i MAP- och Matrigma-tester (rekryteringsstöd)
Jag är relationsskapande och lyhörd, med ett starkt driv att bidra till utveckling för både människor och verksamheter. Jag fokuserar på att hitta lösningar tillsammans och trivs i roller där jag får stötta, skapa struktur och göra skillnad på riktigt.
HR-konsult
Jag är uppvuxen i Ljungby och värdesätter tiden med nära och kära. Jag tycker om att koppla av med promenader i fina miljöer, allra helst vid havet. Somrarna spenderas gärna i stugan på västkusten – en plats som betyder mycket för mig.
Personal och Arbetslivsprogrammet med inriktning arbetsrätt, Linneuniversitet, Växjö, 2023-2026