Uppföljningssamtal med nyanställd

Uppföljning för att se om medarbetaren kommit in i verksamheten och i sina arbetsuppgifter.

Vid nyanställning är det självklart av ömsesidigt intresse att den nya medarbetaren så snabbt som möjligt kommer in i verksamheten och sina arbetsuppgifter. Uppföljningen är också viktig för att som arbetsgivare få reda på hur den nyanställde uppfattat introduktionen och vilket resultat den gett. Det är också ett tillfälle för följdfrågor och funderingar som dykt upp under tiden. Som en del i detta ska närmaste chef alltid hålla ett uppföljningssamtal enligt strukturen som beskrivs i detta dokument. Uppföljningssamtalet hålls lämpligen efter tre-fyra månaders anställningstid (vid tidsbegränsad anställning redan efter en månad).

Nedladdningsbara dokument

Information om dokumentet

Tillhör medlemsnivå 2
Artikelnummer: 1018-233401

Relaterade dokument

En grundläggande checklista för introduktion av nyanställda medarbetare.

2/5

En mer omfattande checklista för introduktion av nyanställda medarbetare.

3/5

En guide till hur du får en nyanställd att känna sig välkommen till sin nya arbetsplats.

1/5